Back in Spain - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Jill - WaarBenJij.nu Back in Spain - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Jill - WaarBenJij.nu

Back in Spain

Door: Jill

Blijf op de hoogte en volg Jill

29 Maart 2015 | Spanje, Benidorm

hola a todos

Zoals de meeste het al weten ben ik alweer een tijdje terug in Spanje.
Vorige week ben ik terug gevlogen en ben ik goed ontvangen door mijn vriendinnetjes. Die maandag daarna was weer mijn eerste stage dag en wat vond ik het moeilijk. Je gaat er dan toch met een dubbel gevoel heen omdat je toch wel heel graag thuis wilt zijn maar aan de andere kant is het je droom en wil je de zo goed mogelijk waar maken. Ik werd goed opgevangen door mijn collega`s. ( het waren dezelfde collega`s als toen die bewuste dag) Ondertussen heb ik er nu een week opzitten en begin ik morgen weer aan de tweede week. Ik heb al veel mogen zien zoals infuus prikken, ruggenmerg punctie, operatie wonden, bloed prikken, zorg van pasgeboren baby`s ect. Zelf mag ik het infuus verzorgen, suiker en insuline prikken, baby`s verzorgen, medicatie geven, helpen met de zorg van operatie wonden (waarbij ik bijna flauwviel en de vrouw van de patiënt me op een stoel zetten en me verder hielp) en heb hechtingen mogen verwijderen. Ook heb ik een oude vrouw gezien die een bezoekje had gebracht aan de plastisch chirurgie. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden dat heb ik dus van heel dichtbij mogen zien. verder word de zorg hier zo anders gegeven als in Nederland. De mensen werken hier snel en naar mijn idee onpersoonlijk. Ze gaan alleen een gesprekje aan met de mensen die ook uit Spanje komen. Je ziet het verschil tussen de assistent en verpleegkundige hier erg goed. De verpleegkundige doen alleen de verpleegtechnische handelingen en de assistente moet al het overige doen. Een goed voorbeeld is dat er op een middag op de bel gedrukt werd en ik ging kijken wat er aan de hand was, toen ik daar aankwam vroeg die persoon of ik haar wilde helpen. Dus ik liep terug om een INCO te halen en werd meteen terug geroepen want dat was werk voor de assistente (en dat op het moment dat de assistente het druk hadden en wij alleen maar achter de balie zaten). Ze gaf aan dat wij alleen voor de verpleegtechnische handelingen waren. Ook geven veel mensen uit Noorwegen, Duitsland, en Nederland aan dat ze het gesprekje missen. Laatst was er een vrouw uit Duitsland en die vroeg aan mijn collega waarom ze nou eigenlijk een nacht in het ziekenhuis moest blijven. Mijn collega kon weinig tot geen Engels en gaf aan dat hij de tolk zou laten komen. Eerlijk, ik heb geen tolk gezien. Ik ben zelf naar haar terug gelopen om te vertellen dat het voor een observatie nacht was en dat de dokter nog zou komen. ze gaf aan dat ze het heel fijn vond dat ik nog even bij haar terug was gekomen. Alleen vind ik deze afdeling steeds minder leuk omdat veel dagen hetzelfde zijn en de afdeling nu heel erg rustig is.

Verder heb ik heel het weekend op het strand gelegen. want het was wel rond de 24 graden dus heerlijk. Ook ben ik de zee al in geweest. ik dacht even mini vissen gevangen te hebben toen ik nog eens goed in me hand keek had ik heel erg veel mini kwallen in mijn hand. haha dus ben wel even genezen. verder zijn we gaan uiteten en zijn we met veel gaan stappen.

Komend weekend is het hier feest weekend en hebben we ook al leuke dingen op de planning staan. Maar dat volgt later.

Dat was het zo wel weer!

Adios!!



  • 29 Maart 2015 - 21:49

    Esther:

    Interessant en leuk verslag jill!
    Heel lief van je dat je even langs de mensen loopt, zullen ze inderdaad zeker waarderen! :)

    Dat stappen en vooral die dagen aan de zee, wauw!
    Essie is jaloers.. maar ik kom er al bijna aan!:D

    xxxxxx

  • 29 Maart 2015 - 21:53

    Jill :

    Haha ja Esther, ik heb al een hele planning gemaakt. hihi

  • 29 Maart 2015 - 22:04

    Kim Ruud Finn:

    Jillos

    Mooi verslag! En veel geleerd.
    En spreek je ook al Duits? ;) gaat helemaal goed komen met jou daar.
    Daaaaaaag
    Broodje met pastaaaaaah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Benidorm

Jill

Stage Benidorm Hallo, 2 februarie 2015 vertrek ik voor 4,5 maanden naar de spaanse costa blanca. Daar ga ik stage lopen in het ziekenhuis IMED Levante. Ik ga daar samen met 2 klasgenoten de tijd van ons leven beleven. Volg ook estudiantes costa blanca via facebook. ( site van stage bureau ) Daar kan je ook van alles op vinden zoals foto`s, filmpjes etc. Veel liefs, Jill

Actief sinds 10 Jan. 2015
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 13874

Voorgaande reizen:

10 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

02 Februari 2015 - 12 Juni 2015

Stage Benidorm

Landen bezocht: