Nieuwe afdeling - Reisverslag uit Calpe, Spanje van Jill - WaarBenJij.nu Nieuwe afdeling - Reisverslag uit Calpe, Spanje van Jill - WaarBenJij.nu

Nieuwe afdeling

Door: Jill

Blijf op de hoogte en volg Jill

09 April 2015 | Spanje, Calpe

Hallo lieve volgers!

Ik schrijf mijn reisverslag vanuit mijn nieuwe afdeling. Ik heb nu een aantal weken op de afdeling stage gelopen bij baby's, kinderen en mensen die terug kwamen van een operatie. Erg leuke ervaring maar merkte wel dat ik toe was aan een nieuwe uitdaging. Na overleg met onze Spaanse begeleidster mochten we verplaatsen. En dat naar de ambulance. Wauw wat gaaf en interssant, zo'n kans krijg je natuurlijk nooit meer. Gister was onze eerste dag en Hanneke en ik hadden overlegt dat Hanneke op de ambulance zou gaan voor spoedgevallen en ik op de transport ambulance en dat we nog wel zouden wisselen. Eerst brachten we Hanneke naar calpe waarna wij door gingen naar een ander dorpje om iemand op te halen. ( transport ambulance wil zeggen dat die mensen van en naar het ziekenhuis brengt ). Mijn collega sprak totaal geen Engels dus onze gesprekken volgde over Google translate. Hij vertelde dat zijn werk niet zo interssant was. Maar ik heb veel van de omgeving kunnen zien en hij speelde ondertussen dj op de radio( en dat nog goed ook ). Hij stopte zelfs zodat ik een paar foto's kon maken. Vandaag sta ik op de ambulance voor spoedgevallen.. Mijn dienst begon in een bar waar mijn collega's koffie gingen drinken en waar ik mijn water uit een champagne glas moest drinken. Daarna vertrokken we naar onze post, waar ik nog steeds zit te wachten op een noodgeval. Waar ik steeds weg droom met het idee dat ik met een gillende sirene mee mag in de ambulance om iemand zijn leven te redden.. Misschien volgende week.

Verder komen mijn vriendinnen en familie al bijna! Ik heb daar erg veel zin in omdat ik dan eindelijk kan laten zien waar ik leef, stage loop, en heel veel goede dingen mee maak! Dat ik mijn familie de omgeving kan laten zien en mijn vriendinnen kan laten zien dar feesten in Benidorm echt wel heel gaaf is!

Ook komt volgende week onze leraar naar Spanje. Om te kijken naar leerbedrijven en om te kijken hoe wij hier leren en leven. Ik ben benieuwd.

Tot zover zijn jullie weer aardig op de hoogte!

Dikke kus

UPDATE!!!!
Net toen ik klaar was met het schrijven van mijn blog vroeg mijn collega of ik de ambulance van de binnenkant wilde zien! Natuurlijk wilde ik dat en toen hij klaar was met zijn Engels/Spaanse uitleg ging de telefoon. Snel gingen we de verpleegkundige op de post halen en we vertrokken. Tuuutaaatuuutaa en iedereen ging aan de kant en wij met volle vaart naar ons adres toe. Berg op en door de mini straten. ( wat zou ons mam bang geweest zijn haha ) eerst stonden we bij het verkeerde adres. Daarna toen we het hadden gevonden wachten er al een mevrouw op ons. Ze zei kom maar mee het zijn wel een aantal trappen. Ik keek en inderdaad. Hup naar boven. Maar omdat ik het zo koud had ik 2 vesten en een sjaal aan maar had het al snel warm toen ik 4 x op en neer moest om spullen te halen. De man heeft waarschijnlijk een gebroken heup of been. Nadat we hem op een brancard hadden gekregen moesten we met hem al die trappen af. Hij pakte steeds het hekwerk vast waarna het zwaar werd. (Spierpijn) maar nu ligt hij veilig in de ambulance en hup naar IMED LEVANTE!

  • 09 April 2015 - 15:32

    Kimmos En Finnos :

    Hee jillos

    Gaaf hoor die ambulance !!
    Je zult nog wel van alles mee maken.

    Xxxx xxx
    Veel plezier nog

  • 09 April 2015 - 15:36

    Linda En Boy:

    Hey Jill!

    Gaaf om dat zo mee te maken! Geniet ervan en veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Calpe

Jill

Stage Benidorm Hallo, 2 februarie 2015 vertrek ik voor 4,5 maanden naar de spaanse costa blanca. Daar ga ik stage lopen in het ziekenhuis IMED Levante. Ik ga daar samen met 2 klasgenoten de tijd van ons leven beleven. Volg ook estudiantes costa blanca via facebook. ( site van stage bureau ) Daar kan je ook van alles op vinden zoals foto`s, filmpjes etc. Veel liefs, Jill

Actief sinds 10 Jan. 2015
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 13893

Voorgaande reizen:

10 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

02 Februari 2015 - 12 Juni 2015

Stage Benidorm

Landen bezocht: