Sumatra dag 1 - Reisverslag uit Langumba, Indonesië van Jill - WaarBenJij.nu Sumatra dag 1 - Reisverslag uit Langumba, Indonesië van Jill - WaarBenJij.nu

Sumatra dag 1

Blijf op de hoogte en volg Jill

18 Augustus 2016 | Indonesië, Langumba

Lieve lezers,
Ik maak een 23 daagse rondreis door Indonesië. Vandaag ben ik aangekomen op Sumatra, medan. Eerst samen inchecken en daarna lekker ontbijten. De 12 durende vliegreis met een mega luxe vliegtuig kwamen we aan op signapore daar hadden we onze overstap naar medan. We maakte in het vliegtuig wat grapjes war als iemand zijn koffer niet zou aankomen.. wat denk je wat er gebeurd? Jup mijn koffer staat nog op Schiphol of signapore. Op het vliegveld van medan heb ik omgerekend vanuit de roepia 30€ gekregen om levensmiddelen te kopen. Handig.. de reis naar het eerste hotel zou 4 uur duren en dat op 62 km. Wat een uitzicht en wat een drukte overal. Er kwamen wat jongens voorbij met kroepoek en lachte naar mij en Karmi. Onderweg gestopt bij een fruit kraam.. Leuk om te ziet maar echt totaal anders als bij ons. Ondertussen ook nog geen winkel gezien met levensmiddelen? We rijden aan de linkse kant van de weg door haarspeld bochten met een oud busje uitkijkend op een bijzonder uitzicht en af en toe wat apen. Ook hebben we ergens een lunch gehad.. Gefrituurde inktvis en een karpervis en rijst.. Wordt heerlijk afvallen hopelijk.. Ondertussen zit ik nog steeds met me koffer in me hoofd! Hoe kan die lelijke roze koffer nou vergeten zijn of vergeten wat hopelijk niet is. Op dit moment haalt ons busje steeds in op rechts in de bochten. Tuut tuut tuut, oke we zijn weer even wakker. Je merkt de verschillen tussen arm en rijk vooral in auto's. Ook zijn de begraafplaatsen gewoon langs de weg en verschillende kleuren. Bij sommige tradities worden familie leden in de tuin begraven. De 'taxi bussen' zijn kleurrijk en zo overbeladen dat mensen ook op het dak zitten. Wat ik zie als ik nu rond kijk zijn het oude winkeltjes met allemaal hetzelfde.. Flessen water of ander frisdrank. Oude zelf gebouwen huisjes wat je je in Nederland niks bij voor kan stellen. Ook zijn er op veel plekken motor onderdelen te koop, zelf 5 binnen een paar meter. Veel palmbomen te zien en rode bloemen. Nu gaan we langs de fruitmarkt en kan ik wat kleren kopen.. Het is nu intussen avond en heb ik net te horen gekregen dat mijn koffer morgen middag of avond aan komt! Hoop van zegen dan maar....

  • 18 Augustus 2016 - 13:26

    Maartje:

    he wat leuk om te lezen zou leuk zijn als er wat foto's bij zaten

  • 18 Augustus 2016 - 14:26

    Claudia :

    Oh jeetje Jill! wat een pech met je koffer! Gelukkig heb je hem snel weer terug. ik ga je blog volgen!! x

  • 18 Augustus 2016 - 14:30

    Mam:

    Hey jil
    Heel leuk om te lezen en nu lekker genieten en heel veel foto's maken dan kunnen wij ook mee genieten
    Kus mam

  • 18 Augustus 2016 - 17:20

    Jolanda :

    Hee dames goed dat jullie goed aangekomen zijn wat een pech met die koffer. Hopelijk heb je hem zo terug geniet er nu maar samen van gr ger jolanda

  • 19 Augustus 2016 - 11:03

    Lilianne:

    he jill wat een mooie reis gaan jullie tegemoet, ik ga je volgen , ik geniet er nu al van ,veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Langumba

Jill

Stage Benidorm Hallo, 2 februarie 2015 vertrek ik voor 4,5 maanden naar de spaanse costa blanca. Daar ga ik stage lopen in het ziekenhuis IMED Levante. Ik ga daar samen met 2 klasgenoten de tijd van ons leven beleven. Volg ook estudiantes costa blanca via facebook. ( site van stage bureau ) Daar kan je ook van alles op vinden zoals foto`s, filmpjes etc. Veel liefs, Jill

Actief sinds 10 Jan. 2015
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 13877

Voorgaande reizen:

10 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

02 Februari 2015 - 12 Juni 2015

Stage Benidorm

Landen bezocht: