dag 8 - Reisverslag uit Coblang, Indonesië van Jill - WaarBenJij.nu dag 8 - Reisverslag uit Coblang, Indonesië van Jill - WaarBenJij.nu

dag 8

Blijf op de hoogte en volg Jill

25 Augustus 2016 | Indonesië, Coblang

Dag 8 25 August

We hebben net lekker een ontbijtje gehad. Het is flink wennen in een keer met zo'n grote groep. We zijn onderweg naar Bandung dit is 178 km rijden. Daar gaan we het ereveld bekijken want ik erg interessant vind. We staan nu al in de file, iedereen gaat naar zijn werk. Deze reisleider praat nogal snel en door elkaar dat ik hem niet zo goed kan volgen. We rijden langs een kattendraal de architectuur is van Spanje en de lokale mensen noemen het de kippenkerk. Omdat er een kip is afgebeeld op het dak. We rijden nu langs het huis van de president. De vlag hangt hoog dat wil zeggen dat die niet 'thuis' is. Als de vlag er niet hangt is hij wel 'thuis'. We rijden nu langs een beeld antukmu Indonesië. Een bekende weg heet posweg. We rijden nu langs een hardrock café waar paar maanden geleden de aanslag was. Hier is het 92% moslim. De tweede terrorist is gestorven onder de brug waar we nu rijden. We zien een beeld waar de poppetjes (jongetje en een meisje) zwaaien wat wil zeggen welkom in Jakarta. Ze zijn hier een metro aan het maken. In samenwerking met Nederland. De bouwvakkers staan in een rij ochtend gymnastiek aan het doen. De nummerborden hebben allemaal oneven nummers. Er zijn 135 vulkanen in Indonesië. En 35 vulkanen in Java. In Indonesië heb je veel aardbevingen. Gister is er een aardbeving geweest op Sumatra in bohorok. Daar zijn we ook geweest maar de aardbeving is niet zo heftig geweest het was 4,2 en vanaf 7,2 is gevaarlijk. Wanneer dit in de zee is krijg je een tsunami. De mensen die hier wonen werken van half 8 tot half 3 en werken 6 dagen in de week. Vaak staan ze in de file dus komen later ( uur, tot anderhalf uur ) 10 uur krijgen de koffie en om half 1 krijgen ze lunch. De reisleider verteld over het Suikerfeest in Java. Hij raad je aan om dan niet door Java te trekken. Over een stukje waar je normaal 6 uur over zou doen doe je dan 24 uur over. Ivm dat iedereen 'vakantie' heeft. We rijden nu over de snelweg, de omgeving is bijna niet te vergelijken met die van Sumatra. Sumatra vond ik heel bijzonder omdat de mensen veel op straat zijn en de huisjes heel primitief zijn. Onze gids verteld over dat er veel verschillende dialecten zijn. We rijden nog steeds over de snelweg en het is ondertussen 11.13 uur. Rijden langs de thee plantages wat echt heel erg mooi is.
Het kerkhof die we dadelijk gaan bezoeken heet Bandung. We krijgen te horen dat we de bedelaars niks mogen geven, al doen we dit wel en de politie ziet dat dan kunnen we een boete krijgen van 300€ of een nachtje in een gratis hotel oftewel gevangenis. We hebben een mooi hotel en een lekker zwembad. We zitten nu bij dominos te eten en straks weer gezellig wat drinken. Voor jullie lekker genieten van de zon. Byee rock café waar paar maanden geleden de aanslag was. Hier is het 92% moslim. De tweede terrorist is gestorven onder de brug waar we nu rijden. We zien een beeld waar de poppetjes (jongetje en een meisje) zwaaien wat wil zeggen welkom in Jakarta. Ze zijn hier een metro aan het maken. In samenwerking met Nederland. De bouwvakkers staan in een rij ochtend gymnastiek aan het doen. De nummerborden hebben allemaal oneven nummers. Er zijn 135 vulkanen in Indonesië. En 35 vulkanen in Java. In Indonesië heb je veel aardbevingen. Gister is er een aardbeving geweest op Sumatra in bohorok. Daar zijn we ook geweest maar de aardbeving is niet zo heftig geweest het was 4,2 en vanaf 7,2 is gevaarlijk. Wanneer dit in de zee is krijg je een tsunami. De mensen die hier wonen werken van half 8 tot half 3 en werken 6 dagen in de week. Vaak staan ze in de file dus komen later ( uur, tot anderhalf uur ) 10 uur krijgen de koffie en om half 1 krijgen ze lunch. De reisleider verteld over het Suikerfeest in Java. Hij raad je aan om dan niet door Java te trekken. Over een stukje waar je normaal 6 uur over zou doen doe je dan 24 uur over. Ivm dat iedereen 'vakantie' heeft. We rijden nu over de snelweg, de omgeving is bijna niet te vergelijken met die van Sumatra. Sumatra vond ik heel bijzonder omdat de mensen veel op straat zijn en de huisjes heel primitief zijn. Onze gids verteld over dat er veel verschillende dialecten zijn. We rijden nog steeds over de snelweg en het is ondertussen 11.13 uur. Rijden langs de thee plantages wat echt heel erg mooi is.