Stage dag 1 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Jill - WaarBenJij.nu Stage dag 1 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Jill - WaarBenJij.nu

Stage dag 1

Door: Jill

Blijf op de hoogte en volg Jill

09 Februari 2015 | Spanje, Benidorm

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer.
De afgelopen dagen hebben we de omgeving goed leren kennen. Ook de kroeg beneden aan de berg. Daar komen veel studenten en de eigenaren zijn Nederlands. Een aantal dagen geleden kreeg ik erge oorpijn en zijn we naar een Nederlandse dokter gegaan. Zware oorontsteking en dus aan de antibiotica.. waarschijnlijk heb ik nooit mogen vliegen omdat er kans is op een gaatje in mijn trommelvlies. Dus dat was minder nieuws. Maar ben vandaag toch naar mijn stage gegaan. Want als je jezelf ziek meld op maandag denken ze dat je ziek bent van het weekend en de drank(dus niet ziek melden op maandagen :p ). We gingen eerst onze kleding halen en daarna bracht de Spaanse begeleidster ons ieder naar een eigen afdeling. Mijn start afdeling was de nierdialyse. (daar zuiveren ze het bloed en de apparaten kunnen dit voor 10% overnemen). Toen ik binnenkwam na het omkleden werd ik voorgesteld aan mijn collega`s waarbij er 1 een beetje Nederlands spreekt, de rest spreekt redelijk Engels en goed Spaans natuurlijk. Een aantal patiënten spraken Nederlands en de rest kon me in het Engels verstaan. ( gelukkig haha )
Verder heb ik veel moeten mee kijken. de apparaten zijn allemaal is het Spaans en je moet zo veel bij houden op papier. Na het eerste rondje mocht ik daarna de papieren bij houden. ( dit lukte me redelijk na veel vragen stellen ) op papier wordt bijgehouden wat de bloeddruk en zuurstof is maar ook hoeveel vocht iemand binnen krijgt. Ook heb ik gekeken naar hoe iemand werd aangesloten op zo`n apparaat en hoe iemand weer werd losgekoppeld. Er komt veel zorg bij kijken en er wordt erg steriel gewerkt. Daarbuiten heb ik patiënten kunnen helpen met hun maaltijd. Tijdens dat ik de apparaten wilde leren kennen werden mijn oren van mijn hoofd afgekletst door een erg vrolijke mevrouw. Ze vertelde me dat ik veel moest gaan zien, bezoeken en er uit moest halen wat kon. Die woorden blijven wel even hangen en dat ga ik dus zeker ook doen. Morgen ga ik naar een andere afdeling waar blijkbaar best veel kinderen met moeders zijn dus ben erg benieuwd.
( Op maandag, woensdag en vrijdag sta ik op de afdeling van de nierdialyse en dinsdag en donderdag sta ik op de andere afdeling )
Nu weten jullie het wel weer een beetje denk ik zo.


Adios!

  • 09 Februari 2015 - 18:54

    Finn:

    Broodje met pastaaaaa

  • 09 Februari 2015 - 19:06

    Jill :

    Haha, Finn ik wil een filmpje :)

  • 09 Februari 2015 - 19:32

    Linda En Boy:

    Hey Jill!

    Wat leuk om te lezen dat je het naar je zin had op je 1e stagedag! Interessant klinkt het! En leuk dat een ook NL patiënten zijn!Hopelijk heb je snel minder oorpijn!
    Succes en veel plezier! Kijk weer uit naar je volgende verslag!

  • 09 Februari 2015 - 22:33

    Tante Riek:

    Fijn dat het goed gaat met je stage, wel heel vervelend dat je met oorpijn zit. Heel leuk om je verslag te lezen, groetjes !

  • 10 Februari 2015 - 00:17

    Damla:

    Woow Jill is zo anders als bij ons he

  • 10 Februari 2015 - 00:17

    Damla:

    Woow Jill is zo anders als bij ons he

  • 11 Februari 2015 - 18:22

    Mam:

    heey jill echt leuk om te lezen wachten al op het volgende verslag kusjes mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Benidorm

Jill

Stage Benidorm Hallo, 2 februarie 2015 vertrek ik voor 4,5 maanden naar de spaanse costa blanca. Daar ga ik stage lopen in het ziekenhuis IMED Levante. Ik ga daar samen met 2 klasgenoten de tijd van ons leven beleven. Volg ook estudiantes costa blanca via facebook. ( site van stage bureau ) Daar kan je ook van alles op vinden zoals foto`s, filmpjes etc. Veel liefs, Jill

Actief sinds 10 Jan. 2015
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 13895

Voorgaande reizen:

10 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

02 Februari 2015 - 12 Juni 2015

Stage Benidorm

Landen bezocht: