heerlijke dag 3 - Reisverslag uit Pandan, Filipijnen van Jill - WaarBenJij.nu heerlijke dag 3 - Reisverslag uit Pandan, Filipijnen van Jill - WaarBenJij.nu

heerlijke dag 3

Blijf op de hoogte en volg Jill

20 Augustus 2016 | Filipijnen, Pandan

Dag 3

We zijn nu op het eilandje samosier in het dorpje ambariba
We staan bij een mega graf waar heel veel mensen liggen. We zijn nu bij toba batak dorpje met oude huisjes. Met de naam huta siallagan. Met een smalle ingang voor bescherming en is makkelijker te beschermen door de beveiliging. Bij de ingang staat een beeld wat het dorpje moet beschermen. De huisjes worden nog bewoond en lopen veel kippen rond. Er staat ook een huisje ter beschikking om te bekijken en het staat op de monumenten lijst dus mag niks meer aan worden verbouwd. De kleuren die je veel ziet hier is zwart, wit en rood. We staan nu bij de vergader ruimte, dit is in de buitenlucht en alles is van steen gemaakt. De vergader ruimte is gemaakt onder een grote dikke boom. De boom komt uit 1948. Achter de muur van het dorpje werden mensen vermoord en opgegeten. Onze reisleider geeft nu een demonstratie hoe dat gedaan werd. We varen nu door naar het dorpje sigapiton om het schooltje te bezoeken. En moeten we een stuk lopen waar het helemaal begroeit is. We zijn nu van de boot af en lopen door een dorpje. Hebben net een huisje van binnen bekeken. Alles van hout en is oud. De douche is in de openlucht. We lopen door en zien allemaal plantages. Pinda's, koffie, bananen, rijst en komen onderweg lokale bevolking tegen. Nu zijn we op het schooltje waar voor ons gezongen wordt en hebben we kennis gemaakt met de directrice. Wauw wat een schattige kindjes. Samen gedanst en spullen uitgedeeld. Veel foto's van kindjes gemaakt. Was net tegen René aan het vertellen dat ik genoeg foto's had van de kindjes en toen zag ik meteen een kleine pluizebol. de terug weg zijn we door de dichtbegroeide pad terug gelopen naar de boot. Halverwege was ik naar de omgeving aan het kijken tot ik met me linkerbeen naar beneden zakte. Grote schaafwond maar gewoon weer door! Nu zijn we onderweg naar de watervallen waar we kunnen zwemmen en picknicken. We hebben gegeten op de boot. Toen ik naar rechts keek zag ik allemaal kindjes naar me zwaaien. En maakte een foto van hun. Karmi stelde voor om met hun op de foto te gaan en toen we hun boot opgingen werd iedereen gek we leken wel beroemd. Alie maakte foto's van ons met al de kindjes en de moeders. Toen moesten we natuurlijk met hun op de selfie en in een keer stonden er 6 mensen ons de fotograferen. Daarna hebben we heerlijk gezwommen in het tobameer bij de waterval. Nu 2 uur terug varen met lekker weer en een muziekje. Zo we zijn weer lekker bij het hotel. We zitten lekker op een eilandje bij het hotel die we jinokire hebben genoemd. Dadelijk lekker douche en uiteten hier in de buurt met live music. Morgen reizen we weer verder en dat zal 11 uur rijden worden..

  • 20 Augustus 2016 - 12:10

    Mam:

    Hey wat n leuke verhalen om te lezen kijk er elke keer naar uit ,n super vakantie geniet er maar lekker van kus mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Pandan

Jill

Stage Benidorm Hallo, 2 februarie 2015 vertrek ik voor 4,5 maanden naar de spaanse costa blanca. Daar ga ik stage lopen in het ziekenhuis IMED Levante. Ik ga daar samen met 2 klasgenoten de tijd van ons leven beleven. Volg ook estudiantes costa blanca via facebook. ( site van stage bureau ) Daar kan je ook van alles op vinden zoals foto`s, filmpjes etc. Veel liefs, Jill

Actief sinds 10 Jan. 2015
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 13872

Voorgaande reizen:

10 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

02 Februari 2015 - 12 Juni 2015

Stage Benidorm

Landen bezocht: