geweldig dagje - Reisverslag uit Silaas, Indonesië van Jill - WaarBenJij.nu geweldig dagje - Reisverslag uit Silaas, Indonesië van Jill - WaarBenJij.nu

geweldig dagje

Blijf op de hoogte en volg Jill

23 Augustus 2016 | Indonesië, Silaas

Dag 5

We hebben redelijk geslapen en bij het ontbijt kregen we een gebakken ei op toast. Daarna zijn we met de ranger ruslan de jungle ingetrokken. Voordat we het national park ingingen hebben we al verschillende apen gezien. Maar we gingen echt opzoek naar de orang-oetang. Ruslan vertelde ons dat zelfs Floortje van tv 2 dagen heeft rondgelopen en nog geen mannelijke orang-oetan gezien heeft. Ruslan kreeg een telefoontje van zijn assistent dat de mannelijke orang-oetan was gesignaleerd. We hebben hem van heel erg dichtbij gezien. Wauw wat een ervaring om zo'n beest in het wild te zien. Daarna zagen we de vrouwelijke orang-oetan met een baby. En zagen we nog meer apen. Ook hebben we gepicknickt in de jungle. We kregen Fruit en tijdje later rijst met kroepoek. Ruslan vertelde ons dat de orang-oetans vroeger gebruikt werden als 'huisdier' en dat er een wet kwam die dat verbood. Dus alle orang-oetans werden naar dit park gebracht en werden begeleid tot dat ze zelfstandig zouden zijn. Wanneer iemand zijn aap toch thuis hield kon een gevangenis straf van 10 jaar krijgen. Het was mega warm we schatte het rond de 35 graden. Bij terug komst in het hotel hebben we snel onze zeemleren aan gedaan en zijn we in de rivier gaan zwemmen. Voor een paar euro hadden we banden gehuurd en konden we er mee de rivier af. Daarna hebben we met ons clubje onze haren gewassen in de rivier. Toen zijn we even naar een restaurant gegaan die helemaal gemaakt is van bamboe stokken en hebben we wat gedronken. In de avond hebben we gegeten en met zijn alle nog een biertje gedronken.. Iets anders hadden ze niet haha.

Verslag uit: Indonesië, Silaas

Jill

Stage Benidorm Hallo, 2 februarie 2015 vertrek ik voor 4,5 maanden naar de spaanse costa blanca. Daar ga ik stage lopen in het ziekenhuis IMED Levante. Ik ga daar samen met 2 klasgenoten de tijd van ons leven beleven. Volg ook estudiantes costa blanca via facebook. ( site van stage bureau ) Daar kan je ook van alles op vinden zoals foto`s, filmpjes etc. Veel liefs, Jill

Actief sinds 10 Jan. 2015